Το comic ΕΛΕΝΗ του Ευριπίδη, χωρίς να αγνοεί την καθαρά θεατρική δομή του πρωτότυπου κειμένου, επιχειρεί να την υπερβεί. Παραμένοντας πάντα στην κεντρική ιδέα του μύθου, εμπλουτίζεται και με πολλά ακόμη στοιχεία που αναφέρονται στους υπόλοιπους ήρωες της τραγωδίας.
Η αρχή της ιστορίας τοποθετείται στο Πήλιο, στον γάμο του Πηλέα και της Θέτιδας. Αρχική αιτία όλων των γεγονότων που ακολούθησαν, ήταν το λεγόμενο "Μήλον της Έριδος". Η Έριδα, επιθυμώντας να βάλει το σαράκι της διχόνοιας ανάμεσα στους θεούς, εξαιτίας του ότι δεν προσκλήθηκε στην τελετή του γάμου, έδωσε το ένα χρυσό μήλο στον Πάρη, για να το χαρίσει στην κατά τη γνώμη του πιο όμορφη από τις τρεις θεές (Ήρα, Αφροδίτη και Αθηνά).
Οι θεές, προκειμένου να κερδίσουν την προτίμηση του Πάρη, του υποσχέθηκαν από ένα δώρo. Η Ήρα του έταξε δύναμη, η Αθηνά σοφία και η Αφροδίτη την Ελένη, γυναίκα του βασιλιά της Σπάρτης Μενελάου, δώρο που τελικά επέλεξε, δίνοντας το χρυσό μήλο στην Αφροδίτη.
Η Ήρα, όμως, τα είχε καταλάβει όλα. Εξοργισμένη από το τέχνασμα της Αφροδίτης με το οποίο κέρδισε τα καλλιστεία, επιδόθηκε σε ένα άλλο, απείρως πιο "σατανικό" τέχνασμα. Δημιούργησε για τον Πάρη ένα ομοίωμα της Ελένης, ενώ την πραγματική Ελένη την έδωσε στον Ερμή για να την μεταφέρει στο παλάτι του βασιλιά Πρωτέα, στο νησί Φάρος, κοντά στην περίφημη Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.
Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή: ο "απατημένος" Μενέλαος, μαθαίνοντας για την φυγή της γυναίκας του με τον γιο του Πριάμου, έπεισε τον βασιλιά των Μυκηνών και αδερφό του Αγαμέμνονα να επιτεθούν στην Τροία, την τότε πάμπλουτη και πανίσχυρη παραλιακή πόλη της Βορειοανατολικής παραλιακής Μικράς Ασίας, με σκοπό να ανακτήσει την γυναίκα του και την χαμένη του τιμή.
Δέκα χρόνια κράτησε ο αιματηρός και καταστροφικός -τόσο για τους Τρώες όσο και για τους Αχαιούς- Τρωικός πόλεμος. Φυσικά ο Μενέλαος πήρε την γυναίκα του -ή, κατά τον Ευριπίδη, το ομοίωμα της γυναίκας του και περιπλανήθηκε επτά χρόνια στις θάλασσες, μέχρι να βρει, χωρίς να το ξέρει, την πραγματική.
Τι έκανε όμως η πραγματική Ελένη όλα αυτά τα χρόνια, την ώρα που σε μια χώρα μακρινή σπερνόταν τόσο θανατικό και τόση δυστυχία, για ένα ψεύτικο είδωλο, για "ένα αδειανό πουκάμισο";
Απλά περίμενε -αρχικά υπό την προστασία του σώφρονος και ευσεβούς βασιλιά Πρωτέα- καρτερικά τον σύζυγό της, Μενέλαο, ώστε, σύμφωνα με το θεϊκό σχέδιο, να επιστρέψει μια μέρα και να την πάρει πίσω. Κάποια στιγμή όμως ο Πρωτέας πεθαίνει και η Ελένη γίνεται δέσμια του γιου και διαδόχου του Πρωτέα, Θεοκλύμενου, ο οποίος την πολιορκεί με σκοπό να τον παντρευτεί. Πιστή στον συζυγικό της όρκο (σε αντίθεση με την εικόνα που παρουσιάζει ο Όμηρος), αναζητεί καθημερινά άσυλο στο μνήμα του Πρωτέα, για να γλιτώσει από την στενή πολιορκία του νέου βασιλιά.
Μια απρόσμενη συνάντηση με τον Τεύκρο, αδερφό του Αίαντα και γιο του Τελαμώνα, βασιλιά της Σαλαμίνας, θα την ωθήσει στο να ζητήσει τις απαντήσεις από τη μάντισσα του παλατιού Θεονόη, αδερφή του Θεοκλύμενου.
Η Θεονόη είναι κατηγορηματική: ο Μενέλαος είναι κοντά και θα έρθει σύντομα σ' αυτήν! Τι πρόκειται να συμβεί όμως με τον Θεοκλύμενο, ορκισμένο να σκοτώσει οποιονδήποτε επιχειρήσει να πάρει από τα χέρια του την Ελένη; Τι ρόλο θα παίξει η αδερφή του Θεονόη σε όλα αυτά;
Η συνέχεια, άκρως ενδιαφέρουσα και... ανατρεπτική, στο comic των Βασίλη Αναστασιάδη (διασκευή) και Γιάννη Αντωνόπουλου (εικόνες-χρώμα), από τις εκδόσεις "Νεανική Σκηνή".